středa 9. března 2016

Nikol Wlochová - žena mnoha tváří - rozhovor

Vážení,
ženu mnoha tváří, Nikol Wlochovou, jsme vám již představili. Její autorská značka Alokin představuje svatební šperky, zrcátka, ale třeba i šaty. Další projekt nesoucí název Dětská osobnost je kroužek, ve kterém se Nikol bude věnovat tomu, co školní osnovy neobsahují. Je moc hezké, že nás ve škole naučí (nebo se alespoň snaží naučit) goniometrické funkce či počítání s logaritmy, které za nás ochotně může vypočítat kalkulačka. Ale důležitost vlastního názoru a životních cílů jakoby pro úspěšný život nebyly dosti důležité. Pojďme si přečíst to, co Nikol o sobě a svém projektu prozradila.

Nikol Wlochová

1. otázka: Kdy a proč začal ten zlom, kdy jste se rozhodla podnikat?

Podnikám odjakživa, jinak to ani neumím. Vždycky jsem dělala, co mě bavilo a co jsem chtěla. Akorát jednoho dne jsem svou činnost i zpeněžila a začala vydělávat. Začalo to instruktorstvím cvičení Zumba fitness v roce 2010 při studiu VŠ a právě Zumba mi dala základy, bez kterých by dnes nebyly mé osobní projekty.

2.otázka: Jak na vaše podnikání reagovalo okolí?

Vcelku dobře. Moji skvělí rodiče jsou na volné noze, a tak jsem měla vzor a motivaci. Jsem za to moc vděčná, protože jsem člověk, který trpí a vadne, když se MUSÍ něčemu přizpůsobit. Ráda si věci dělám po svém. Měla jsem spoustu podpory od mojí milované maminky a tatínka, mého úžasného přítele, super sestry a kamarádek. Ale samozřejmě, že jsem se setkala i se strachem od svého tatínka, který se bál, že to nezvládnu. Je to přece jen odpovědnost nejen za sebe samu. Ale dnes už vím, že i strach a obavy okolí nás můžou více nastartovat, a že to neznamená, vzdej to, ale naopak běž do toho! Je třeba ukázat lidem, že to jde a že na to má každý, kdo chce! Navíc strach našeho okolí často znamená ochranu a lásku před překážkami, se kterými se podnikání ruku v ruce veze, a tak neodsuzujte své okolí za to, že vyjadřují strach, je to jen druh lásky…

3.otázka: Kde vznikl nápad vaší značky Alokin, tedy šperků, doplňků a jiných individuálních objednávek?

Opět přetavením toho, co miluji k ostatním lidem. Musím říct, že miluji krásu. Ráda se obklopuji krásnými věcmi a zřejmě mám talent je i tvořit. Před dvěma lety jsem začala navštěvovat korálkové obchůdky, vrátila se opět k tvoření šperků z perliček a při objevování všeho toho krásného zboží jsem narazila na skleněné kamínky české firmy Preciosa. Jsem pravá „straka“, a tak dlouho netrvalo a už jsem tvořila šperky s těmito nádhernými kamínky. Udělala jsem si pro sebe snad všechny druhy, barvy a tvary a řekla si, že si to nemůžu nechat jen pro sebe a začala tvořit i pro ostatní. Největší paradox je, že mám nejraději náušnice a ty jsem do 18 let nemohla nosit kvůli alergii. Po seznámení s přítelem jsem se rozhodla to opět zkusit a povedlo se. Zkrátka muselo, abych se dnes mohla taky sebeprezentovat.
Nikol se svými šperky Alkoin



4.otázka: Pokud tomu dobře rozumím, každý šperk je originál? A vytvořen přímo Vámi?

Ano, je to tak. Tvořím to já sama svýma rukama, za které děkuji. A nebaví mě tvořit stejné kusy, a tak aspoň vzory kamínků musí být jiné, když už ne od základu jiný šperk… Copak v přírodě najdeme něco stejné jako přes kopírák? Každá žena je jiná a potřebuje originální šperk, který bude zrcadlit její jedinečnou krásu. Myslím, že s tím už se brzy nespokojíme -  mít to, co má stovka dalších žen. Už nám to nebude stačit, protože je to lidská přirozenost - být originální. Tovární a systematická výroba milióny stejných kusů je spíš o tom, jak touto manipulací dosáhnout uznávání přibližně stejných hodnot celé masy. A ono to navíc ani nejde udělat ruční prací úplně stejný kus, naštěstí.


5.otázka: Váš projekt "Dětská osobnost," se zaměřuje na rozvoj právě dětských osobností. Co Vás k založení projektu dovedlo?

Moje vnitřní rebelství. V tom smyslu, že mám schopnost vnímat, co ve společnosti chybí, nefunguje a co je potřeba vytvořit, aby zde byla možnost alespoň pro některé lidi tuto černou díru zaplnit. Svoboda a demokracie je o tom, abychom si mohli vybírat. Každý jsme jiný a každý potřebujeme žít jinak. A proto nikdy nebude fungovat jedna pravda pro všechny, kterou se sem snaží nacpat mainstream, ale vždycky bude fungovat žít podle své vlastní vnitřní pravdy. Mým cílem je vytvořit platformu, která bude připravovat děti na životní cestu dospělého a motivovat je k tomu být šťastný, autentický a žít pravdivý život. Jednoduše alespoň trošku přispět k vědomé, usměvavé a šťastné budoucí generaci.

6.otázka: V jednom úvodním videu k Vašemu projektu jste uvedla, že nemáte ráda autority - tedy ty autority, které mají jakousi schopnost mocnosti, manipulace apod. Proč tomu tak je? 

Jsou lidé (i děti), kteří jsou ve fázi, kdy potřebují nad sebou manipulativní autoritu a je dobré si tím projít, aby si člověk uvědomil svou hodnotu a to, že je schopen si svůj život řídit sám. Ale já jsem si tím projít nemusela, přirozeně to vím a nechci, aby tím procházeli moji svěřenci, protože je mi tato forma učení či koučování cizí. Není to moje cesta, abych byla přísnou manipulativní a mocnou autoritou či nadřízeným a musí to vědět i lidé, kteří do mého projektu vstupují. Říkám, že si buduji ničím nepodmíněný respekt a úctu založený na lásce.

Ikona projektu Dětská osobnost

7.otázka: Jaká je Vaše nejhezčí zkušenost z práce s dětmi?

Láska. Děti mě mají rádi a já je. Jsou tak čisté. A co jsem se od nich naučila? To, že i když uděláte chybu a rozčílíte se, ztratíte trpělivost…A pak se omluvíte, odpustí vám hned a úplně zapomenou. Milují vás pořád, ví, že ta chyba vás netvoří, ale jen to byla jedna buňka v systému. Dospělí si často myslí, že když někdo udělá chybu, je hold tento člověk špatný a tedy ho ta chyba i tvoří.

8.otázka: I přes virtuální svět z Vás cítím obrovskou pozitivní energii. Pravděpodobně je to dáno Vaším pozitivním myšlením. Jak to děláte? Co byste poradila lidem, kteří úplně pozitivně nepřemýšlejí?

Děkuji. Já za to vděčím spousta lidem, ale hlavně jedné „diamantové bytosti,“ Martinovi. Kdysi jsem si myslela, že jsem na vše sama a za vše zodpovědná, že svůj život řídím. V určitém slova smyslu to tak je, ale je to také tak, že na nic a nikdy nejsme sami. Jsme podporování! Ať už blízkými, tak něčím, co nás přesahuje. Už jen příroda nás chrání a dává nám vše potřebné. Pokud jdeme správnou cestou, kterou nám ukazuje srdce, umíme dávat, přijímat a pomáhat ostatním lidem, což je ten největší dar v životě, nikdy, ani v těch nejtěžších chvílích si nebudeme myslet, že jsme tu sami. Je to lehkost bytí, když víme, že se můžeme odevzdat proudu života, když opustíme všechny své strachy a na to, co v životě přichází, se díváme jako na úkol a trénink, který nás může posunout dál. Je to velká práce, ale je to jen a jen o tom naučit se milovat bezpodmínečně. Já jsem se v tomto už hodně posunula, ale také se to stále učím! Nicméně bez mých blízkých, úžasných bytostí, bych jen těžko horko byla dnes tam, kde jsem! Ze začátku bych poradila, aby lidé začali být pravdivě vděční za to, co už mají a podívali se, kdo všechno, to, co mají oni, nemá. Tím zvýší potenciál přijímat více hojnosti do svého života.

9.otázka: Co se Vám vybaví při slově "SUPERWOMEN?"

Žena, která miluje život a žije ho podle svého přání. Žena, která svým životem pozitivně inspiruje životy druhých a umí do společnosti přinést lásku v jakékoliv podobě. Ale také se mi vybaví moje maminka.

10. otázka: Chcete vzkázat něco čtenářům?

Ano, milí čtenáři, děkuji, že jste dočetli až sem a přeji vám mnoho životní harmonie. A doporučuji také, aby každá žena, člověk, který chce začít podnikat, dal do podnikání sebe, něco vytvořil, stvořil, zkrátka vložil do toho celé své srdce a předával, protože to je ta hodnota, to se oceňuje, protože to vyžaduje tvrdou práci a vytrvalost, ale právě ty věci, za kterými si stojíme, ať se děje cokoliv, stojí za to!

Věříme, že jsme slib hemžící se originality splnili a taky, že čtení bylo vyčerpávající. Některé věci prostě ve zkratce popsat nedají. My projektu Dětská osobnost držíme všechny palce a doufejme, že děti nastíní tam, kam má. Mimochodem, můžete nás sledovat i na Facebooku a Instagramu, kde vám žádné novinky neutečou! 

Žádné komentáře:

Okomentovat