úterý 22. března 2016

Soňa Porupková, žena žijící si svůj sen - rozhovor

Dámy a pánové,
nedávno jsme vydali vzorový důkaz o tom, že žít svůj sen a milovat svou práci je možné. Soňa Porupková proměnila svůj sen moderátorky ve skutečnost a baví posluchače rádia a sděluje informace divákům České televize. Pojďme se více seznámit s touto ambiciózní Superwoman formou rozhovoru!


Soňu Porupková

1. otázka: Líbí se mi tvoje věta „spadla jsem do vody a učila jsem se plavat.“ Myslíš, že by všichni měli na začátku podnikání/práce rovnou hozeni do vody?


Je to ta nejlepší škola. Můžete mít několik titulů z vysokých škol, ale pokud se v praxi nenaučíte plavat, budou vám k ničemu. Vidím to na mnoha svých vrstevnících, kteří zrovna vyšli ze školy, mají sice před jménem Mgr., ale pro firmy nebo vlastní podnikání jsou nevyužitelní, protože celý svůj dosavadní život trávili s hlavou sklopenou v knihách. Realita je však od studijních materiálů mnohdy na kilometry vzdálená. Je dobré mít v daném oboru teoretický základ, ale co podle mě dnes rozhoduje o úspěchu, je schopnost naučit se v dané branži chodit, ideálně lépe než ostatní kolegové.

2. otázka: Proč sis vybrala zrovna Českou televizi?


Je pro mě garancí seriozního média. Pracují zde novináři s mnohaletou novinářskou praxí, měla jsem proto možnost učit se od těch nejlepších. Od těch, o kterých na vysoké škole slýchala na přednáškách. Ztotožňuji se s myšlenkami a vizemi veřejnoprávní sféry. Nechtěla jsme pracovat pod diktátem komerčních sdělení, práce v České televizi mi umožňuje předávat informace nezkresleně dál, což člověka nesmírně osvobozuje a může se tak plně soustředit na práci, která ho baví. Oslovili mě i jiné známé televize, ale nemám popravdě důvod měnit vybavenou vilu v přírodě za nedostavěnou garsonku na betoně.

3. otázka: Jaké byly tvoje první pocity, když jsi dostala nabídku vlastního pořadu?


Satisfakce, radost, strach. Byla jsem nadšená, že konečně budu moct zúročit roky dřiny a ukázat, co ve mně je. Byla to obrovská příležitost, na kterou jsem čekala několik let. Ale zároveň to pro mě byla obrovská výzva. Cítila jsem velkou zodpovědnost, nebyla jsem si jistá, zda takové sousto zvládnu. Ano, měla jsem do té doby zkušenosti s každodenním moderováním v rádiu. Ale vysílání v živém přenosu na celostátním zpravodajském kanálu je nesmírná zodpovědnost - vůči divákům, vůči mé rodině, vůči mně samotné. Pokud nás ale strach nelimituje, dokáže nás namotivovat a pro mě byl paradoxně tím nejsilnějším motorem.

4. otázka: Moderuješ v rádiu, různé akce. Jak to přijalo tvoje okolí? Máš kolem sebe i lidi, co ti závidí a jak reaguješ na jejich chování?


Ráda používám tento citát: "Závist je průvodkyní slávy a lidé ji rádi upínají těm, kteří nad ně vynikají." Nevím, zda-li je to jakýsi znak české povahy, ale závist je pro naši populaci tak typická. Člověka zamrzí, když tyto tendence pocítí i v řadách svých blízkých přátel, ale na druhou stranu mi to spíš lichotí. Když o mně mají lidé tendenci mluvit, v jakémkoliv slova smyslu, dělám pravděpodobně svou práci dobře.

5. otázka: Plánuješ v budoucnu i další pořady a moderování?


Ráda překonávám nové výzvy, takže ano. V rádiu aktuálně připravuji pilotní díly pořadu o levném cestování. Takzvaný travel hacking je aktuálně velkým trendem a různé světové destinace jsou dostupné doslova za kačku. Současně se otevírají nové možnosti i v televizi, ale ty si zatím ponechám pro sebe :)

Soňa za kamerou


6. otázka: Každé ráno se snažíš předat pozitivní energii. Jak ty sama odpočíváš a motivuješ se?

Pokud mám možnost, po ranním vysílání se snažím každý den načerpat energii krátkým šlofíčkem. Popravdě jsem si na to už tak zvykla, že bez hodinového spánku v průběhu dne nejsem schopná fungovat. Obrovským pohonem je pro mě taky příroda a sport, ideálně pokud to mohu spojit. Jsem typ, který miluje slunce, takže se teď konečně začínám probouzet ze zimní lenosti a trávím co nejvíce času na procházkách s pejskem nebo běháním v lese. Je až neuvěřitelné, jak člověka dokáží posilnit zvuky a atmosféra jarní přírody. 

7. otázka: Když slyšíš slovo Superwoman, co první se ti vybaví?


Nebojácná žena, která se nevzdává a plní si své sny. Nezáleží, jestli jde o sny kariérní, rodinné nebo cestovatelské. Obdivuji ženy, které i přes těžké životní situace neztrácejí naději, nespokojí se s nepřízní osudu, ale bojují za lepší život, ať už svůj vlastní, nebo svého okolí. 


8. otázka: Na kterých akcích tě v blízké budoucnosti můžeme vidět?


Od dubna plánujeme několik akcí po Brně s rádiem Kiss Hády, můžu například prozradit, že budeme v ulicích jezdit na tzv. Hoverboardu a sbírat co nejvíce podání rukou s kolemjdoucími. 

Koncem dubna pak budu přednášet v Praze na konferenci o trendech ve vystupování na veřejnosti. Pokud by čtenářky zajímaly rétorické tipy, ale také rady od předních českých stylistek, přihlašovat se mohou zde.

9. otázka: Chtěla bys něco říct na závěr čtenářům?


Život může být příliš krátký na to, abychom se trápily nad maličkostmi. Mnoho problémů v našich životech si vytváříme pouze ve vlastní mysli, nenechte se proto rozhodit aktuálními nepříznivými situacemi, či reakcemi některých lidí. Buďte své, dopřávejte si sebelásku a snažte se z každého dne vyčerpat to nejlepší

A my vám, milí čtenáři, přejeme úspěšný zbytek dne! Těšíme se na vás v dalším článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat