úterý 23. února 2016

Veronika Kašáková - rozhovor

Se ženou, která si prošla těžkým dětstvím, jste se už seznámili. Po tom, co svá mladá léta musela nedobrovolně prožít v dětském domově, postavila se na vlastní nohy a z toho, co zažila, se snaží vytížit maximum. To maximum nevěnuje sobě, ale ostatním dětem, které osud zavedl tam, odkud v osmnácti letech odejdou. Více informací o této Superwoman najdete v našem dřívějším článku. Nyní ji pojďme poznat po té stránce profesionální.


Veronika Kašáková

1) Domníváte se, že existuje rozdíl v tom, jak k podnikání přistupují ženy a muži?


Je to individuální, myslím si, že je to o člověku jako takovém - záleží na jeho povaze, na tom jaký je člověk, s čím do toho jde a proč. Nerozdělovala bych v dnešní době ženy a muže, myslím si, že ženy dokážou být stejně úspěšné jako muži. Dnešní doba je jiná a ženy dokážou být nejenom skvělé manželky a matky, ale mnohdy jsou lepšími byznysmenkami jak muži.

2) V čem se můžou ženy v podnikání navzájem inspirovat a motivovat?


Z osobní zkušenosti, kdy jsem se inspirovala svým mužem, bylo nejtěžší odkoukat "být tvrďák." Neuměla jsem říkat ne a každému jsem se snažila vyhovět na úkor sebe samé. Neuměla jsem si říct o honorář a stále byla "ta hodná." Naučila jsem se znát svou hodnotu, říkat a stát si za svými názory, naučila jsem se od muže říkat NE a nezhroutit se z prvního odmítnutí. Inspirovala jsem se jeho pohledem na svět a někdy je lepší dívat se na to mužským zrakem, my jsme dost citlivé a bereme si hodně věcí osobně, muži to neřeší. My si tvoříme domněnky a to nás brzdí.

Naopak muži by se od nás mohli učit pořádku, zvládat více věcí najednou, mít režim a řád. My jsme s tím začaly v kuchyni a ve výchově dětí a jen jsme to přetáhly do byznysu. Navzájem bychom se měli učit společně odpočívat a najít si čas na toho druhého.


3) Jak se motivujete Vy?


Hodně čtu motivující knihy, například Dale Carnegie, Brian Tracy, Napoelon Hill, Miguel Ruiz, Robin S. Sharma, Osho a spoustu dalších. Knihy mě vždy uklidní a zároveň něco nového naučí. Medituji a pracuji se starými vazbami, aby nás v přítomném okamžiku nebrzdily.


4) Kdy začít podnikat a co všechno zvážit, než se do podnikání ženy vrhnou?


Informovat se, debatovat, vyhledat mentora, zajímat se a nechat si poradit od spoustu lidí. Obklopit se jen lidmi, kteří jsou pozitivní a jsou podporou. Mít jasný stručný plán, jasný cíl a jasnou vizi. Ve chvíli, kdy je o tom žena přesvědčená, měla by vykročit vpřed a žádná překážka by ji neměla zlomit, naopak by ji měla motivovat k lepším výsledkům. Prostě se nezastavovat a tohle vesmír ocení - víru.

Veronika pracující s dětmi v dětském domově.


5) Jaké byli reakce okolí, když jste začala podnikat?


Než jsem začala cokoliv tvořit, zúžila jsem kruh lidí kolem sebe na minimum, jen na lidi mně blízké. Od nich byla zpětná vazba povzbudivá, stejně jako od fanoušků a lidí, kteří mě sledují. Jiná vazba mě nezajímá, jsem proti ní imunní a kolikrát se ke mně ani jiná nedostane. Nemyslím tím kritiku, ta je kolikrát důležitější než chvála, ale tu mi dají lidé, ke kterým vzhlížím a od kterých se učím, jsou to mí mentoři, mí koučové.

6) Jaké výhody podnikání má?


Nezávislost a uspořádání času dle svého. Nikdo Vám nešéfuje.

7) Jak slaďovat osobní život s podnikáním?


Vše jde, když má žena plán. Nezapomínám na odpočinek a na rodinu. 30% práce, 30% rodina a 30% já.


8) Co byste doporučila začínajícím podnikatelkám?


Věřte v sami sebe, ve své kvality, znejte svou hodnotu, a když Vás vyhodí dveřmi, vraťte se oknem. Dělám to tak pořád.


9) Jaký je Váš citát, který Vás inspiruje?



„Zkušenost není to, co člověka potká, ale co člověk udělá s tím, co ho potkalo.“

- Aldous Huxley

Něco na závěr:
Z vděčnosti se rodí úspěch! DĚKUJI, MILUJI, ODPOUŠTÍM A OMLOUVÁM SE.

"Učme se od nich, buďme zase jako oni, děti jsou naše budoucnost, naše zrcadla, naše radost... Láska bezpodmínečná."
- Veronika Kašáková 


2 komentáře:

  1. veľmi mám rada rozhovory s ľuďmi a blogermi rada si takéto články čítam :) !

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Často preferujeme představování žen právě formou rozhovorů, tak doufáme, že tě budou bavit i nadále! :)

      Vymazat