sobota 19. března 2016

Soňa Porupková, žena žijící si svůj sen

Vážení čtenáři,
posloucháte ráno rádio? Pokud ano, tak je dost pravděpodobné, že hlas doprovázející váš start dne patří ženě, jedné z dalších Superwomen, se kterou máte čest se seznámit. Vy už se s ní vlastně možná znáte, pokud sledujete pořad České televize @online. Více nám o sobě sdělí v dnešním medailonku!

Soňa Porupková
"Kolik lidí dnes žije svůj sen? Je příjemné sledovat, že stále více žen se snaží kariérně prosadit, ale ne snad proto, aby se platově vyrovnaly mužům, avšak proto, aby byly šťastné a spokojené samy se sebou. Jmenuji se Soňa Porupková a ve svých 25 letech jednoznačně svým snem žiju. 
Vždy jsem ráda bavila své okolí, sledovala lidské úsměvy a současně jsem toužila lidem předávat informace. Už přibližně ve svých 12 letech jsem proto měla jasnou vizi - chci být moderátorka. A jelikož mám v životě ráda řád, rozhodla jsem se pro studium žurnalistiky a mé celoživotní kroky proto vedly k přímému cíli. Už v průběhu vysokoškolských let jsem začala pracovat jako moderátorka v brněnském Free rádiu, které je do dneška mou srdcovou záležitostí. Nenavštěvovala jsem žádné rétorické kurzy, nikdo mě neučil, jak se moderuje - jednoduše jsem spadla do vody a učila se plavat, občas jsem se sice napila vody, postupně se ze mě ale v tomto přirovnání stala profesionální plavkyně.

Součástí studia žurnalistiky na Masarykově universitě byla i několikaměsíční praxe ve vybraném médiu - já si vybrala Českou televizi, necelého půl roku jsem pracovala jako redaktorka - vybírala si témata, natáčela rozhovory s lidmi, vlastní reportáže. A poté přišla ona, věřím, že osudová nabídka - moderovat vlastní pořad. Ten jsem si ale musela nejdříve i vymyslet. Dnes jsou to už tři roky, co pravidelně připravuji a moderuji pořad o internetovém dění a aktuálních trendech @online na zpravodajské ČT24.

 Soňa v akci
V tomto mezidobí jsem se nevzdala ani práce v rádiu, které je už sedm let stále mou láskou. Pouze jsem změnila rozhlasovou stanici na Kiss Hády a nyní předávám energii společně s kolegou všem ranním ptáčatům každý den v ranní show mezi 6-10 hodinou. Další kapitolou mého života jsou pak živě moderované akce, našla jsem si zálibu zejména v podnikatelských a IT eventech, obecenstvo složené z 200-300 mužů je většinou velmi překvapené, že je celý den provází křehká blondýnka. 
Miluji kombinaci této práce - v rádiu se snažím posluchače po ránu zabavit, předat jim pozitivní energii, potěšit je. V televizi se ode mě naopak vyžaduje serioznější přístup, naše diváky informuji a vzdělávám je v dané oblasti. A jak se zdá, vzdělávání je neoddělitelná součást mého života. Rozhodla jsem se všechny dosavadní znalosti a dovednosti nenechat si jen pro sebe, a proto je předávám dál v rétorických kurzech SkrzKrk. Jsou určeny těm, kteří se chtějí ve svém projevu na veřejnosti zdokonalovat, zlepšit artikulaci, umět pracovat s gesty nebo usadit hlas do příjemné tóniny. Je bohužel smutné, že dnes ve školních osnovách nenajdete nic jako výuku rétoriky nebo vystupování - přitom všichni ti studovaní lidé - manažeři, právníci, politologové často vystupují na veřejnosti, promlouvají k ostatním lidem, ale mnohdy nemají ani základy správného projevu. A to bych ráda změnila, přála bych si, aby lidé začali se lidé začali na veřejnosti projevovat kultivovaně."

Milí, už teď se můžete těšit na rozhovor s touto Superwoman! Věříme, že vám přinese spoustu inspirace - při nejmenším důkaz, že milovat svou práci je možné. My na vás čekáme na Facebooku a Instagramu

Žádné komentáře:

Okomentovat